INTERVJU I AFTONBLADET DEN 2 MAJ

Känner trycket Loreen har märkt av favoritskapet inför Eurovision. ”Det som ligger i fokus för mig är att göra ett bra jobb”, säger sångerskan.

Loreen: Jag har inget liv just nu

Sångerskan om uppladdningen inför Eurovision

Jobb, jobb och åter jobb.

Det är Loreens melodi inför Europas stora sångtävling.

Jag har inte ett liv just nu, säger artisten till Nöjes­bladet.

Lorine ”Loreen” Talhaoui, 28, har varit näst intill omöjlig att få tag på efter segern i Melodifestivalen.

Det var i mars som hon vann finalen i Globen med bidraget ”Euphoria” – och förutom en utlandsresa för att ladda upp batterierna – har livet kretsat kring arbete.

Nöjesbladet fick en pratstund med sångerskan efter hennes uppträdande på ”Humorgalan” som sändes i TV4 i går kväll.

Jag jobbar väldigt hårt och jag tycker om det. Jag älskar det faktiskt. Jag ser till att ha enormt mycket disciplin. Jag har inte ett liv just nu utan det är mest jobb, säger hon.

”Jag var toktrött”

Att tacka nej till en välgörenhetsspelning, som den i går, finns inte på kartan – trots den stenhårda uppladdningen inför Baku.

Det är ett ansvar. Dagen efter finalen var jag toktrött och hade jobbat arslet av mig i flera, flera veckor. Det var en välgörenhetsspelning pro bono. Får jag ett tillfälle att engagera människor tackar jag inte nej, säger hon.

Loreen bekräftar att hon påverkades av det stora favoritskapet under Melodifestivalen. Men hon höll för trycket. Inför Eurovision song contest, som går mellan den 22 och 26 maj, är hon ånyo storfavorit hos såväl spelbolagen som ESC-fansen och musikrecensenterna.

Glad att vara poppis

Det som ligger i fokus för mig är att göra ett bra jobb för att folk tittar på mig och att folk tar sig tid. Jag är tacksam och glad för populariteten men det är inte det viktigaste, säger hon.

I en tävling kan allt hända.

Det kan bli hur som helst, det är gambling. Det är så många komponenter som måste fungera, säger Loreen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0