LITE LÄSKIGT!

      Hej då, Sverige! Efter spelningen i går lämnade Loreen Sverige för att ta sig till Euro- vision och Baku.. Foto: Anna-Karin Nilsson. Foto: Anna-Karin Nilsson

Hej då, Sverige! Efter spelningen i går lämnade Loreen Sverige för att ta sig till Euro- vision och Baku.. Foto: Anna-Karin Nilsson. Foto: Anna-Karin Nilsson

Här börjar allvaret för Loreen.

I morse lyfte hon till Eurovision och Baku - där det svenska hoppet är överlägsen storfavorit.

- Jag hoppas bara jag kan matcha det, det är lite läskigt, säger Loreen.

I går kväll gjorde Loreen, 28, sin sista spelning innan Eurovision i Baku, Azerbajdzjan väntar. Inför representanter från skivbolaget Warner världen över framträdde stjärnan. Sverigechefen Björn Lindborg beskrev sångerskan som en av de viktigaste på bolaget inför sina utländska kolleger - och gav sedan Loreen ett pris då singeln "Euphoria" sålt fyra gånger platinum.

Efter en sen kväll där alla ville ha en bit av sångerskan, väntade allvaret. I morse flög hon till Baku.

- Jag har inte packat än, alla grejer ligger huller om buller hemma, säger Loreen till Expressen och skrattar.

Lägst odds

Sömn har varit en bristvara den senaste tiden.

- Jag kommer sova som fan när jag kommer dit, eller det kanske jag inte kommer. Jag har i alla fall en dag på mig att sova (i dag), säger Loreen.

Hon åker till Baku som överlägsen stor- favorit. Bland annat hos spelbolaget Betsson har hon överlägset lägst odds. Det näst lägsta i Eurovisions historia. Bara norska Alexander Rybak, som vann, har varit större favorit.

- Ja, jag hoppas jag kan matcha det, säger Loreen om favoritskapet.

- Men det är lite läskigt sam- tidigt. Jag blir nervös, fortsätter hon.

"Jag är så här cool"

Samtidigt njuter hon.

- Jag är så här cool, jag har varit med om så mycket skit i mitt liv, men det här verkligen gillar jag, säger hon och skickar en hälsning till alla som stöttat henne:

- Jag är så himla tacksam för att ni stöttat mig som ni gjort. Det trodde jag aldrig i mina vildaste drömmar.

HäR äR Loreens

HEKTISKA schema


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0